7 Altın Kural

REKABET ANALİZİ

Başarılı olabilmek ve pazarda sürekliliği sağlamak için markaların rakiplerini iyi tanımalı ve stratejileri konusunda gözlemler yapmalıdır. Pazarlama sürecinde rakip analizi önemli bir kavramdır.

Rakiplerinizin kim olduğu, kaç yıllık ve finans güçleri, şirketler hakkında detaylı bilgiler öncelikli olarak araştırılmalıdır. Bununla birlikte firmanın yaptığı reklam çalışmaları ve izlediği reklam-pazarlama stratejisi gözlemlenmelidir. Kaç markası olduğu ürünü hangi yolla nihai tüketiciye ulaştırdığı ve marka iletişiminde kullandığı dil nedir? Bu soruların cevapları ile birlikte rakiplerin kullandığı mecralar listelenmelidir. Bu mecralarla birlikte kullanılmayan farklı kanallarda tespit edilip onlara yönelinebilir. Yeni kanallarda oluşturularak farkındalık sağlanabilir.

BÖLGE SEÇİMİ

Kampanyanın erişebilirliği ve yaygınlaşması için bölge seçimi bazen geniş kapsamlı bazende belli kısıtlamalarla gerçekleştirilir. Kampanyanın içeriği ve ulaşılmak istenilen hedef kitle belirlendikten sonra bölge seçimi bu kitleye kolay ulaşılması için önemlidir. Dolayısıyla bölgeye hakim bir uzman tarafından yapılan bölge seçimi, kampanyanın başarısına etki edecektir. Doğru bölgeye doğru dille hitap edilmesi daha anlaşılabilir kampanyaların oluşmasını sağlamaktadır.

 

HANGİ MECRA?

Her mecranın dili, etki alanı ve kitlesi farklıdır. Lokasyon olarak bunlar değişiklik gösterirken mecranın yapısı da aynı oranda etki etmektedir. Kampanyanın ve medya planlamasının hedeflerine göre hangi mecralarda ve nasıl yer alınacağı belirlenir. Bazen mecralarla özel uygulamalar yapılarak farkındalık oluşturulur. Markaların, hedef kitlesine yönelik yapılan medya planlaması sayesinde sokaklarda yada evlerde müşterileri ile karşılaşması sağlanır.

 

DEĞERLENDİRME

Medya planlanmasının yapılması ve uygulanmasının ardından geri dönüşler, raporlama ve değerlendirme önemlidir. Çünkü sonraki planlamada bu raporlar göz önüne alınarak yeni optimizasyonlar yapılmaktadır. Yani her yeni planlamada doğru değerlendirmeler ile birlikte sonraki planlamanın başarısı arttırılmış olacaktır. Bunun sonucunda planlama, mecra, süreler hatta mesaj ve görseller bile değiştirilebilir.

 

HEDEF KİTLE

İnsanlar sokaklarda… Markalar ise açık hava ile birlikte markalarının sokaklarda yer almasını sağlıyor yani markalar tüketicileri ile sokakta buluşuyor. Bu aşamada mecra ve lokasyon seçimi, markanın hangi kitle ile buluşacağı noktasında önemli bir rol oynuyor.

Gelir grubundan, insanların günlük davranışlarına kadar bir çok etken bir araya getirilerek doğru bir medya planlanması çıkartılır. Sadece açık havada değil televizyon, radyo ve dijitalde de aynı yöntem izlenir. Böylelikle hedef kitle seçimi yapılır.

Hedef kitle seçiminde verilen mesajda önemlidir. Mesajın ulaşması gereken kitle belirlenmeli ve ona göre bir kampanya tasarımı gerçekleştirilmelidir.

TAKVİM BELİRLEME

Doğru zamanda doğru yerde olmak her zaman başarıyı getirir. Kampanyanın planlanmasında ve başarılı bir medya planlaması yapmak için uygulama takvimi önemlidir. Ülkenin ve bölgenin durumu, yapısı bazende hava koşulları takvim belirlemede önemli rol oynamaktadır. Sürekli olarak değişen gündem ve ülke yada bölgede gerçekleştirilen etkinlikler göz önünde tutulmalıdır. İnsanların ruh halleri bile zamana bağlı olarak değişmektedir. Dolayısıyla doğru zamanda doğru yerde olmak markalara başarıyı getirecektir.

SÜRE

Kampanyanın hangi mecrada ne kadar süreceği yada hangi aşamalar ile insanların karşısına çıkacağı önemlidir. Bilinirlik ve kampanyanın etkisi içinde doğru orantıda farklılık göstermektedir. Hem maliyet hemde etki açısında pozitif bir rol oynayan süre, kampanyaya ve mecralara göre farklılık göstermektedir. Mecralarda az yada çok yer almak değil doğru planlama ile ilerlemek başarıya ulaştırır.

 

Rekart Reklam KurumsalRekart Reklam, medya planlama konusunda altın kuralları, deneyimleri ile birleştirerek çalışmalar gerçekleştirir. İyi fiyat, iyi planlama ve doğru seçimler ile kampanyanın etkileşimini yükseltmeyi hedefler.